Завітайте до нашої бібліотеки!
План роботи шкільної бібліотеки
Глинянського НВК
3аходи | Тиждень/місяць | Відповідальні |
1.Організація книжкових фондів: облік, бібліотечно-бібліографічна класифікація художньої літератури, підручників, дидактичного матеріалу, розподіл фондів для видачі українською, російською та іноземною мовами. |
1 - 08 |
Бібліотека |
| 2. Здійснення бібліографічного опису книг та журналів, їх бібліотечне оформлення | 1-08 | Бібліотека |
| 3. Перевірка складання та ведення системи каталогів і картотек | II - 08 | Бібліотека |
| 4. Розташування книг, підручників, словників та розробка системи роботи щодо їх збереження | II -08 | Бібліотека |
| 5. Підготовка довідки директору школи про стан та обсяг фондів | III - 08 | Бібліотека |
| 6. Розташування бібліотечних фондів за галузями знань та напрямами професійної діяльності (література педагогічна, психологічна, з питань контролю та керівництва тощо) | III - 08 | Бібліотека |
| 7. Оформлення змін у бібліотечному фонді (облік подарункових, загублених, замінених книг тощо) | III - 08 | Бібліотека |
8. Організація системи видачі підручників школярам (через кл.керівників) | ІV-08 | Бібліотека; Кл.керівники | |
9. Організація книжкових виставок, добір літератури до проведення першого уроку «Сто доріг – одна твоя» | IV -08 | Виховна частина; бібліотека | |
| 10. Планування проведення масових бібліотечних свят для учнів школи на навчальний рік: “Посвята у читачі”, “Прощання з букварем” (для першокласників) тощо. | I -09 | Бібліотека |
| 11. Планування книжкових виставок, виставок- презентацій | І-09 | Бібліотека |
| 12. Організація роботи з читацьким активом бібліотеки. Організація бібліотечних куточків в класних кімнатах. | I -09 | Бібліотека Кл. керівники |
| 13. Складання каталогів для читачів різних вікових груп та планування роботи з ними | II -09 | Бібліотека |
| 14. Складання тематики бесід з батьками з метою реклами бібліотеки та з питань виховання в учнів пошани до книги. | III - 09 | Бібліотека |
| 15. Організація конкурсу-огляду на краще збереження навчальних книг “Живи, книго!” та оформлення загальношкільного стенду і класних куточків
| III - 09 | Бібліотека |
| 16. Організувати екскурсію до шкільної бібліотеки учнів 1-х класів з метою ознайомлення. | ІІІ-09 | Бібліотека |
| 17. Організація поповнення бібліотеки подарунковими книгами в рамках акції “Моя улюблена книга — шкільній бібліотеці!” |
III - 09 |
Бібліотека |
| 18. Організація спільної роботи шкільної бібліотеки з бібліотекою села
| IІІ -09 | Бібліотека |
| 19. Створення кабінетних фондів зі списаних підручників |
IV - 09 |
Бібліотека |
| 20. Проведення дня інформації “30 вересня Всеукраїнський день бібліотек”
| ІV- 09
| Бібліотека
|
| 21.Робота з читачами за інтересами. Індивідуальні бесіди та консультації. Складання рекомендаційних списків літератури. |
I- 10 |
Бібліотека |
22. Організація роботи гуртка любителів поезії. Випуск нової збірки дитячих поезій. | ІІ-10 III - 10 | Бібліотека |
23. Проведення рейдів по класах “Живи, книго!” | IV- 10 II -01 II -05 |
Бібліотека |
24.Видання бюлетеня “Бібліографічний огляд нової літератури” |
І-11 |
Бібліотека |
25. Проведення опитування учнів з питання: “Ефективність роботи бібліотеки” | II- 11 | Виховна частина Бібліотека |
26. Оформлення передплати на періодичні видання | III- 11 | Бібліотека |
27. Списання застарілої та непридатної для використання літератури | III- 11 | Бібліотека |
28. Планування та проведення місячника книги „Книга — джерело знань”. Бібліотечні уроки. | IV- 11 | Бібліотека |
29. Підбиття підсумків аналізу читацької активності учнів класів та підготовка до виступу на нараді за участю директора школи | IV- 11 | Бібліотека |
30. Подання директору доповідної записки про використання бібліотечного фонду підручників.
| І- 12 | Бібліотека |
31. Пропаганда краєзнавчої літератури. Складання рекомендаційних списків літератури про історію рідного краю.
| II- 12 | Бібліотека |
32. Рейд по класах „Живи, книго!”, підбиття підсумків першого туру конкурсу-огляду, доведення їх до відома батьківських колективів класів | ІІІ - 12 | Бібліотека |
33.Складання плану роботи бібліотеки під час зимових канікул та подання його на затвердження директору школи | III - 12 | Бібліотека |
34.Організація допомоги вчителям у підготовці до загальношкільних, районних предметних олімпіад | IV- 12 | Бібліотека |
35. Звіряння надходжень літератури за минулий рік з даними бухгалтерії школи (райво) | IV- 12 | Бібліотека |
36. Вивчення читацької активності учнів 5-9-х класів. Підбиття підсумків. Випуск бюлетеня | 1-01 | Бібліотека |
37. Оформлення замовлення на кількість підручників, яких не вистачає за планом на наступний навчальний рік. |
1-01 |
Виховна частина; бібліотека |
38. Пропаганда нових книжкових надходжень “Зупинись на хвилинку, подивись на новинку!” | II - 01 | Бібліотека |
39. Підготовка книги сумарного обліку надходжень для перевірки директором школи
| II -02 | Бібліотека |
40. Оформлення інформаційних куточків для батьків . Виготовлення пам’яток з рекомендаціями щодо організації домашнього читання учнів. |
III - 02 |
Бібліотека |
41. Проведення конкурсу «Кращий читач року» та «Кращий читач Глинянсько НВК сстст..си.200202010» |
III - 02 |
Бібліотека |
42. Проведення тижня Шевченківської книги. Оформлення виставки “Слава Шевченкова - слава України”. | І -03 | Бібліотека |
43. Організація книжкових виставок, добір літератури до проведення заходів , присвячених визволення с.Глиняне від німецько - фашистських загарбників |
II -03 |
Бібліотека; Виховна частина |
44. Проведення тижня дитячої та юнацької книги .
| ІІ - 03 | Бібліотека |
45. Підбиття підсумків другого туру конкурсу- огляду “Живи, книго!”, ознайомлення батьків учнів та колективу школи з ними | IV -03 | Бібліотека |
46. Складання і затвердження плану заходів бібліотеки під час весняних канікул | IV - 03 | Бібліотека |
47. Надання директору школи інформації про боржників бібліотеки |
1-04 |
Бібліотека |
48. Підбір літератури на допомогу у підготовці до ДПА у 4 та 9 класах. | II -04 |
Бібліотека |
49. Проведення свята для першокласників «Прощання з Букварем» | ІІ-04 | Бібліотека, актив |
50. Пропаганда літератури “Здорова дитини – здорова нація”. Оформлення книжкової виставки. |
II -04 |
Бібліотека |
51. Підготовка і проведення конкурсу знавців художньої літератури. Літературні тижні. | ІІІ - 04 | Бібліотека |
52. Проведення загальношкільної лінійки “Чорнобиль – трагедія людства”. | ІІІ - 04 | Бібліотека |
53. Оформлення замовлень на кількість підручників, яких не вистачає, за планом на наступний навчальний рік |
1-05 |
Бібліотека |
54. Доведення матеріалів зі збірників наказів Міністерства освіти і науки України з питань роботи з підручниками до відома педагогічних працівників та батьків учнів |
1-05 |
Бібліотека |
55. Організація проведення виховних годин до Дня матері. Підбір літератури. Свято «Мама – найдорожче у світі слово»
| II -05 | Бібліотека |
56. Підготовка до екзаменів. Підбір необхідної літератури та посібників на допомогу учням під час державної підсумкової атестації | III - 05 | Бібліотека |
57. Складання та подання на затвердження директору графіка здачі учнями до бібліотеки підручників та художньої літератури | III - 05 | Бібліотека |
58. Останній збір художньої та навчальної літератури і подання директору школи доповідної записки про боржників бібліотеки серед випускників школи | 1-06 | Бібліотека |
59. Підготовка списку рекомендованої літератури з певних предметів для читання під час літніх канікул | 1-06 | Бібліотека |
60. Аналіз роботи бібліотеки за минулий навчальний рік і складання плану роботи на наступний рік | III - 06 | Бібліотека |
ІНСТРУКЦІЯ
з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах
1. Загальні положення
Ця Інструкція регулює порядок обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах, який здійснюють уповноважені структурні підрозділи бібліотеки.
Архівні документи, зібрані в бібліотеці, входять до складу Національного архівного фонду України згідно із Законом України «Про Національний архівний фонд та архівні установи». Інструкція поширюється на бібліотеки, що перебувають у сфері управління Міністерства культури і туризму України, управлінь (відділів) культури місцевих державних адміністрацій та виконавчих комітетів міських рад.
До обліку бібліотечного фонду висуваються такі вимоги: повнота та достовірність облікової інформації; своєчасне відображення в облікових документах кожного факту надходження і вибуття документів з фонду; узгодженість засобів і форм обліку.
2. Основні терміни і поняття
У цій Інструкції терміни вживаються у такому значенні: бібліотечний фонд - упорядковане зібрання документів, які зберігаються в бібліотеці, а саме:
— книга - видання у вигляді блока скріплених у корінці аркушів друкованого матеріалу будь-якого формату в обкладинці чи оправі, обсягом понад сорок вісім сторінок;
— брошура - книжкове видання обсягом від чотирьох до сорока восьми сторінок;
— аркушеве видання - видання у вигляді одного чи декількох аркушів друкованого матеріалу будь-якого формату без скріплення;
— буклет - видання у вигляді одного аркуша друкованого матеріалу, сфальцьованого будь-яким способом у два чи більше згинів;
— карткове видання - видання у вигляді картки встановленого формату, надруковане на матеріалі підвищеної щільності;
— плакат - видання у вигляді одного чи декількох аркушів друкованого матеріалу встановленого формату, надруковане з одного чи з обох боків аркуша, призначене для експонування;
—поштова картка - поштове відправлення у вигляді стандартного бланка, що містить відкрите письмове повідомлення;
— журнал - періодичне видання у вигляді блока скріплених у корінці аркушів друкованого матеріалу встановленого формату в обкладинці або оправі;
— газета - періодичне видання у вигляді одного чи декількох аркушів друкованого матеріалу встановленого формату, призначене для широкого кола осіб, яке є джерелом письмової інформації про поточні події, пов'язані з внутрішніми справами, міжнародними проблемами, політикою тощо;
— фонодокумент - аудіовізуальний документ на стрічковому чи дисковому носії, який містить звукову інформацію;
— відеодокумент - аудіовізуальний документ на стрічковому чи дисковому носії, який містить інформацію, зафіксовану за допомогою відео-та звукозапису;
— кінодокумент - аудіовізуальний документ на плівковому носії, що містить зафіксовані на ньому за допомогою кінематографічної техніки предмети у вигляді послідовно розміщених фотографічних зображень, а також може містити звукову інформацію;
— фотодокумент - аудіовізуальний документ, що містить інформацію, зафіксовану на ньому за допомогою фотографічної техніки; предмети у вигляді окремих фотозображень;
— документ на мікроформі - фотодокумент на плівковому чи іншому носієві, який для виготовлення і використання потребує відповідного збільшення за допомогою мікрографічної техніки;
— електронне видання - електронний документ (група електронних документів), який пройшов редакційно-видавничу обробку, призначений для розповсюдження в незмінному вигляді та має вихідні дані;
— безнадійна заборгованість - заборгованість користувача перед бібліотекою з документів, узятих ним у тимчасове користування, щодо якої є впевненість про неповернення її боржником або за якою строк позовної давності минув;
— вилучення документів із бібліотечного фонду - процес виключення зі складу бібліотечного фонду та зняття з обліку документів, які підлягають списанню;
— непрофільне видання - видання, яке не відповідає профілю комплектування (тематико-типологічному плану комплектування) конкретної бібліотеки;
— періодичне видання - серійне видання, що виходить через визначені проміжки часу з постійним для кожного року числом номерів (випусків), без повторів у змісті, однотипно оформленими, нумерованими і/або датованими випусками, під одним і тим самим заголовком;
— примірник одиниця обліку бібліотечного фонду, кожна окрема одиниця документа, яка включається до складу бібліотечного фонду або вибуває з нього;
— річний комплект - одиниця обліку газет, сукупність номерів (випусків) газети за рік, наявних у фонді бібліотеки.
3. Об'єкти та одиниці обліку документів,
що знаходяться в бібліотечних фондах
3.1. Об'єктами обліку бібліотечного фонду є:
3.1.1. Видання:
— книги, брошури;
— аркушеві видання, буклети, карткові видання, плакати, поштові картки;
— журнальні видання, газетні видання.
3.1.2. Аудіовізуальні документи:
— фонодокументи;
— відеодокументи;
— кінодокументи;
— фотодокументи;
— документи на мікроформах.
3.1.3. Електронні видання.
3.2. Основними одиницями обліку всіх видів документів, які
включені до бібліотечного фонду (крім газет), є назва і примірник.
3.3. Основними одиницями обліку газет є річний комплект газети та її назва (незалежно від зміни назви видання).
3.4. Самостійні видання, об'єднані в одній оправі (конволют), обліковуються як окремі примірники і окремі назви.
3.5. Додатки до друкованих документів (мали, атласи, таблиці, покажчики до географічних назв, ноти, грамплатівки, плакати, оптичні диски і т. ін.), якщо вони не мають самостійного значення, окремо не обліковуються. Вони отримують інвентарний номер основного документа.
4. Порядок обліку книг і брошур
4.1. Облік книг і брошур поділяється на сумарний та індивідуальний.
4.2. Сумарний облік книг і брошур здійснюють відділи комплектування бібліотек.
4.3. Сумарний облік здійснюється партіями на підставі супровідних документів (рахунок-фактура, опис, накладна, реєстр, акт і т. ін.).
4.4. Формою сумарного обліку є Книга сумарного обліку бібліотечного фонду.
4.5. В умовах централізованої бібліотечної системи ведеться загальна книга сумарного обліку на весь єдиний фонд та окремі книги обліку на фонди кожного структурного підрозділу центральної бібліотеки та бібліотек-філій, де містяться відомості про передачу документів до них із відділу комплектування і обробки.
4.6. Книга сумарного обліку бібліотечного фонду має три розділи: «Надходження до фонду», «Вибуття з фонду», «Підсумки руху фонду».
4.7. Після взяття книг та брошур на сумарний облік відділ комплектування передає супровідні документи на них до бухгалтерії бібліотеки.
4.8. Індивідуальний облік книг і брошур здійснюють відділи комплектування та відділи-фондоутримувачі (бібліотеки - філії ЦБС).
4.9. Індивідуальний облік книг і брошур здійснюється шляхом присвоєння кожному примірнику інвентарного номера.
4.10. Формою ведення індивідуального обліку книг і брошур є Інвентарна книг. Бібліотеки, які здійснюють індивідуальний облік бібліотечного фонду за іншими формами (обліковий каталог, описи тощо), мають право зберегти існуючий порядок індивідуального обліку.
4.11. При взятті на індивідуальний облік рідкісного чи цінного видання в Інвентарній книзі в графі «Примітка» робиться запис «РК» і вказуються особливості даного примірника.
4.12. Кожна книжка чи брошура, що входить до серії, обліковується як окреме видання.
Кожна з брошур, виданих у складі видавничої папки (обкладинки), обліковується як окреме видання.
5. Порядок обліку інших видань
5.1. Аркушеві картографічні видання обліковуються за правилами обліку книг.
5.2. Аркушеві видання, буклети, карткові видання, плакати, поштові картки підлягають обліку. Відомості про них заносяться до Книги сумарного обліку бібліотечного фонду (без зазначення ціни).
53. Груповий облік таких видань здійснюється в Картці обліку аркушевих видань.
5.4. Аркушеві видання, буклети, карткові видання, плакати, поштові картки, придбані для забезпечення роботи бібліотеки, у т. ч. для її оформлення, до бібліотечного фонду не включаються та не підлягають обліку.
5.5. Журнальні та газетні видання підлягають обліку в Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду. Записи до цієї книги про надходження газетних видань заносяться на підставі річного підсумкового акта приймання-здавання видань (без зазначення ціни). Записи про надходження журнальних видань заносяться щомісяця (без зазначення ціни).
5.6. Надходження журнальних видань до бібліотеки фіксується у картках обліку журналів.
5.7. Надходження газетних видань до бібліотеки фіксується у картках обліку газет.
6. Порядок обліку аудіовізуальних документів
та електронних видань
6.1. Аудіовізуальні документи, електронні видання обліковуються
у відділі комплектування за правилами обліку книг.
6.2. Примірниками аудіовізуальних документів є:
6.2.1. Фонодокументи:
— для грамплатівок, компакт-дисків - диск;
— для магнітних фонограм - котушка, касета, бобіна.
6.2.2.Відеодокументи - касета або диск.
6.2.3.Кінодокументи:
— для кінофільмів - бобіна;
— для діафільмів - рулон.
6.2.4. Фотодокументи - кадр.
6.2.5. Документи на мікроформах:
— для мікрофіш - фіша;
— для мікрофільмів – рулон
6.3. Примірником електронних видань є оптичний диск.
6.4. Комплект (альбом) аудіовізуальних документів (грам- платівок, компакт-дисків, мікрофільмів, діапозитивів і т. ін.) чи електронних видань, які об'єднані спільною назвою, обліковується як одна назва.
6.5. Діафільм обліковується як одна назва незалежно від кількості рулонів, які його складають.
6.6. Для індивідуального обліку аудіовізуальних документів та електронних видань заводиться окрема Інвентарна книга (аудіовізуальні документи і електронні видання).
6.7. З метою недопущення повтору інвентарних номерів, які присвоюються книгам та аудіовізуальним документам і електронним виданням, після запису інвентарного номера аудіовізуального документа чи електронного видання через косу риску пишеться літера «А» (інв. номер/А).
6.8. Сумарний облік аудіовізуальних документів та електронних видань здійснюється в Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду.
Затверджено наказом Міністерства культури і туризму України
від 03.04.2007 р. № 22
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.05.2007 р. за № 530/13797
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок доставки, комплектування та облік
навчальної літератури
І. Доставка та розповсюдження навчальної літератури
1. Відповідно до галузевої системи книгодоставки, створеної за рішенням колегії Міністерства освіти України від 26.01.94 № 20/1-1-20, постачання підручників для шкіл, професійних та вищих навчальних закладів здійснюється до обласних центрів, міст Києва і Севастополя через оптово-роздрібні підприємства: Харківське, Київське, Львівське, а також видавничо-торговельну фірму «Перун» (м. Ірпінь) і підприємство «Освіта» (м. Вишневе).
2. В обласних центрах, містах Києві і Севастополі підручники надходять на адресу місцевих підприємств, з якими обласні (міські) управління освіти мають угоди на доставку книг до навчальних закладів.
3. Розрахунки з підприємствами за доставлену літературу до областей (міст Києва і Севастополя) здійснює Методично-видавничий центр організації випуску та доставки освітянської літератури. Розрахунки з підприємствами за доставлені підручники до навчальних закладів проводять обласні (міські) управління освіти відповідно до укладених угод.
4. Після випуску підручника видавництво подає Методично-видавничому центру наряд-повідомлення із зазначенням автора, назви книги, класу, тиражу, вартості одного примірника та кількості примірників в одній пачці. Після одержання наряду-повідомлення Методично-видавничий центр надсилає підприємству рознарядку на відвантаження підручників чи посібників до областей. Розподіл книг між школами та профтехучилищами проводиться за рознарядками місцевих органів освіти, а між ВНЗ - за рознарядками Інституту системних досліджень освіти України. Вищеназваний Центр щомісяця інформує обласні (міські) управління освіти про випущені підручники на відповідний навчальний рік та виділену їм кількість.
5. Видані підручники доставляються підприємствами до обласних центрів, міст Києва і Севастополя не пізніше як через місяць після їх надходження на книжкові бази. До навчальних закладів надходять протягом 10-20 днів.
6. У супровідних документах на відвантажену літературу чітко зазначаються автор, назва підручника, клас, кількість примірників, що виділена відповідній області з поміткою «оплачено» Методично-видавничим центром, кількість пачок та вартість одного примірника. Відвантажені підручники відпускаються суворо за рознарядками тільки школам, професійним і вищим навчальним закладам. Методична і дидактична література закуповується для бібліотек цих закладів за рахунок місцевого бюджету, інших доброчинних джерел фінансування.
7. Харківське, Київське і Львівське оптово-роздрібні підприємства, видавничо-торговельна фірма «Перун» та підприємство «Освіта» подають бухгалтерії Методично-видавничого центру до 10 числа поточного місяця звітні документи про використання коштів, перерахованих їм на відвантаження книг до областей. Після цього бухгалтерія у триденний термін перераховує підприємствам аванс на виконання робіт у поточному місяці.
II. Комплектування та облік навчальної літератури
1. До бібліотечного фонду шкіл і профтехучилищ закладаються всі підручники і навчальні посібники (у тому числі пробні та експериментальні), а також словники, математичні таблиці, збірники задач і вправ, розмовники для учнів і вчителів, випущені державними і недержавними видавництвами.
2. Не підлягають оприбуткуванню окремі види навчальної літератури: зошити, календарі, програми, періодичні видання, брошурна та аркушна продукції тощо
3. Навчальна література, що закладається до бібліотечних фондів, друкується раз на чотири роки: у рік закладення до фондів 120 відсотків і через рік додрук 40 відсотків.
4. Деякі підручники, що використовуються у школі чи профтехучилищі один-два рази на тиждень, можуть випускатися лише один раз на чотирирічний цикл фондування тиражем менше 160 відсотків контингенту учнів.
5. Фінансування заходів, пов'язаних зі створенням, поповненням і використанням бібліотечних фондів шкільної літератури, здійснюється за рахунок державного бюджету і централізується Міністерством освіти. Ця література може також закуповуватися до бібліотек шкіл, професійних та вищих навчальних закладів за рахунок місцевих бюджетів, спонсорських та інших добродійних джерел фінансування.
6. Бібліотечний підручниковий Фонд щорічно поповнюється необхідними книгами, які використовуються не менше чотирьох років, облікується і зберігається окремо від фонду бібліотеки.
7. Облік бібліотечного фонду шкільних підручників повинен сприяти його збереженню, правильному формуванню і використанню, відображати надходження, вибуття, загальну кількість і розподіл їх по класах.
8. Обліку підлягають усі види шкільних і вузівських підручників, закладених до бібліотечного фонду, за винятком видань, не оприбуткованих бухгалтерією. До процесу обліку фонду відносяться: прийом, штемпелювання, реєстрація надходження, переміщення підручників, їх вибуття, а також підбиття підсумків щодо руху фонду і його переліку. Усі операції з обліку бібліотечного фонду здійснюються бібліотекарем.
9. Облік підручників ведеться груповим способом і відображається у «Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду шкільних підручників», а також у реєстраційній картотеці руху підручників на картках стандартного розміру. Картки з коротким бібліографічним списком видань (автор, назва, видавництво) розставляються у картотеці по класах, а в них - за алфавітом назв підручників.
10. На титульному аркуші кожного примірника підручника над вихідними даними ставиться спеціальний штемпель, що вказує на назву і номер школи.
11. Перед початком навчального року бібліотекар - видає підручники вчителям початкових класів, класним керівникам 5-11-х класів на їхній окремий читацький формуляр із зазначенням автора, назви підручника, року видання, кількості примірників. Одержавши підручники, учителі та класні керівники разом із бібліотекарем мають вести їх облік, обов'язково відмічаючи стан збереження видань. (Педагогічна рада навчального закладу може внести зміни в цей пункт відповідно до встановленої у школі системи.)
12. Непридатні для користування підручники списуються комісією, до складу якої входять директор школи або його заступник, бібліотекар, 1-2 учителі, працівник бухгалтерії, яка обслуговує школу. В акті на списання зазначається автор і назва підручника, рік видання, ціна, кількість примірників, що списуються, і сума. Кількість списаних за актом примірників підручників і залишена кількість реєструються у «Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду шкільних підручників» і в «Реєстраційній картотеці руху підручників».
13. Списані згідно з актом підручники передаються до організацій по заготівлі вторсировини. Кошти, одержані від зданих підручників, перераховуються на відповідний розрахунковий рахунок школи і можуть бути використані для придбання необхідної навчальної, програмової художньої літератури та службових потреб бібліотеки. Окремі списані книги при необхідності передаються до навчальних кабінетів або ж використовуються для ремонту діючих підручників.
14. За організацію роботи щодо створення і своєчасного поповнення бібліотечного фонду шкільних підручників відповідає директор школи.
15. Безпосередню роботу з бібліотечним фондом підручників у школі веде бібліотекар, а за його відсутності - інший працівник, призначений директором школи. Додаткова оплата відповідальному за роботу з бібліотечним фондом шкільних підручників проводиться відповідно до чинного законодавства.
16. Директор школи та його заступники, педагогічний і учнівський колективи проводять систематичну роботу щодо збереження бібліотечного фонду, організовують огляди-конкурси книг, гуртки палітурної справи з ремонту підручників тощо.
17. Бібліотекар школи при видачі підручників із бібліотечного фонду для вступників до вищих навчальних закладів керується вимогами, встановленими педагогічною радою або батьківським комітетом відповідного навчального закладу.
18. Учні 1-11-х класів зобов'язані бережливо ставитися до підручників і нести за них відповідальність. Якщо підручник загублено або зіпсовано учнем і використовувався він не більше одного року, то батьки сплачують його повну вартість, виходячи із діючого ціноутворення на період розрахунку за втрачений підручник. Якщо ж підручник використовувався більше одного року, то сплачують п'ятдесят відсотків його вартості. Одержані кошти вносяться на розрахунковий рахунок школи і можуть бути використані для поповнення бібліотечного фонду. В окремих випадках із дозволу директора школи замість загублених або зіпсованих підручників до бібліотеки може бути повернута рівноцінна навчальна чи художня література (рівноцінність запропонованих книг визначає бібліотекар). По вернуті книги взамін загублених реєструються у «Книзі обліку».
Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України
від 15.06.1995 р. № 119-217